Opis projektu i infrastruktury
Centrum obejmuje budowę kompleksu badawczego, w skład którego wejdą specjalistyczne laboratoria oraz tor testowy wyposażony w najnowocześniejszą infrastrukturę do badań i homologacji technologii autonomiczności. CBIST&OA zapewni infrastrukturę do testowania pojazdów latających, naziemnych (w tym dronów, pojazdów osobowych, ciężarowych i do transportu publicznego) oraz urządzeń agrotechnicznych, oferując tym samym unikalne na skalę kraju możliwości badawcze.
Centrum składać się będzie z 10 wyspecjalizowanych laboratoriów:
- Laboratorium Systemów Mikroprocesorowych i Układów Sterowania – skoncentrowane na projektowaniu układów sterowania i interakcji z otoczeniem.
- Laboratorium Analizy Lokalizacji i Przestrzeni Ruchu – badające bezpieczeństwo i percepcję w autonomicznej infrastrukturze transportowej.
- Laboratorium Konwersji i Magazynowania Energii – eksplorujące technologie napędowe dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
- Laboratorium Systemów Bezpieczeństwa i Cyberbezpieczeństwa – zajmujące się ochroną przed atakami cybernetycznymi i fizycznymi.
- Laboratorium Nowych Technologii – rozwijające innowacyjne materiały i urządzenia dla potrzeb elektroniki i dużych mocy.
- Laboratorium Konstrukcji Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych – badające materiały i konstrukcje w celu optymalizacji wydajności i bezpieczeństwa pojazdów autonomicznych.
- Laboratorium Czujników i Lokalizacji Obiektów oraz Systemów Sterowania – koncentrujące się na rozwoju zaawansowanych systemów czujników i lokalizacji dla zwiększenia precyzji i bezpieczeństwa pojazdów autonomicznych.
- Laboratorium Autonomicznych Pojazdów Agrotechnicznych i Przemysłowych – skupiające się na innowacjach w zakresie autonomicznych systemów stosowanych w maszynach rolniczych i przemysłowych.
- Laboratorium Zjawisk Elektromagnetycznych i Elektrostatycznych Obiektów Autonomicznych – badające wpływ emisji elektromagnetycznej na działanie i bezpieczeństwo urządzeń autonomicznych.
- Laboratorium Badań Akustycznych w Obiektach Elektrycznych i Hybrydowych – analizujące parametry akustyczne pojazdów elektrycznych i hybrydowych dla poprawy komfortu i zmniejszenia zanieczyszczenia hałasem.

Oddzielnym komponentem będzie tor testowy, który umożliwi badania w realnych warunkach ruchu, oferując infrastrukturę dla pojazdów oraz inteligentnych systemów transportowych, w tym poligon dla pojazdów agrotechnicznych. Będzie na nim zainstalowana infrastruktura do badania obiektów w ruchu, a w szczególności projektowana jest infrastruktura do testowania pojazdów latających i naziemnych, w tym dronów, czy pojazdów osobowych, ciężarowych i przeznaczonych do transportu publicznego. Uniwersalna infrastruktura umożliwi testowanie i rozwój nowych technologii nie tylko osadzonych w obiektach, ale także komponentów składowych tak zwanych smart city, smart farm, smart industry i innych. Elementem dodatkowym będzie poligon do testowania obiektów agrotechnicznych i poruszających się w otwartym terenie.